,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. május 16., csütörtök

TÖLTÖTT GÖMBCUKKINI, PETREZSELYEMMÁRTÁSSAL




Hát, én is rátaláltam a gömbcukkinire. Olyan aranyosak, hogy nem lehet otthagyni az üzletben, - nekem talán jobban is tetszik, mint a hosszúkás változata. 
Szerencsétlenségemre egy cukkini úgy kicsusszant a kezemből, mint egy labda és a földre huppant, ahol egyből szét is repedt, így csak három gömböcskét sikerült töltöttem, amihez finom petrezselyemmártást készítettem.





HOZZÁVALÓK

- fél kg gomba
- 1 vöröshagyma
- só, bors, 
- olívaolaj
- 1 ek worchester szósz
- petrezselyemzöld
- sűrített paradicsom
-  reszelt sajt
- 1 bögre kuszkusz
- 1 zöldségleveskocka

MÁRTÁS
- 1 ek vaj
- 1 ek liszt
- 2 - 3 dl főzőtejszín
- egy csokor petrezselyemzöld
- só, bors. szerecsendió

- A cukkiniknek levágjuk a felső részét és karalábévájóval kiszedjük a belsejét.
- Forró, lobogó vízbe tesszük pár pillanatra.
- A hagymát felaprítjuk, kevés olívaolajon megfonnyasztjuk, hozzáadjuk a feldarabolt gombát és a kivájt cukkinidarabokat.
- Ízesítjük és roppanósra pároljuk.
- A kuszkuszt felöntjük kb másfél bögre forró vízzel, amibe előzőleg feloldottuk a leveskockát és lefedjük.
- A zöldséges ragut összeforgatjuk a kuszkusszal és betöltjük a cukkiniket, majd visszahelyezzük a tetejüket.
- Előmelegített 170 °C - on kb félóráig sütjük, majd ráhalmozzuk a reszelt sajtot és még addig sütjük, amíg a sajt szépen megolvad és megpirul.
- A mártáshoz olvasszuk meg a vajat, hintsük meg liszttel és a felaprított petrezselyemmel, majd pirítsuk meg.
- Öntsük fel a tejszínnel és főzzük pár percig.




5 megjegyzés:

  1. Én Pesten lakom, de még sose láttam se üzletben, se a piacon ilyen cukkinit. Nagyon kis aranyosak pedig! :)

    VálaszTörlés
  2. Én is az idén láttam először és a Lidl - ben vettem.

    VálaszTörlés
  3. Judit! A kuszkuszt a Tescoban vetted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Innen szoktam rendelni: http://www.fuszeraruhaz.hu/ A Starjáni Tescoban még nem láttam, sajnos.

      Törlés
    2. Köszönöm! Én is vettem ezekből a cuki gömbcukkinikből, de most egyenlőre rizs lesz a kuszkusz helyett a töltelékben.

      Törlés