,,EGYSZERŰ ÉTKEK-NAGYSZERŰ ÍZEK''

2013. május 26., vasárnap

DIÓS BUNDÁBAN SÜLT CSIRKEMELL



A rántott húsok, zöldségek ízét még különlegessé, pikánsabbá tehetjük, ha nemcsak a megszokott natúr zsemlemorzsába forgatjuk, hanem adunk hozzá egy kis pluszt . . .
A morzsa természetesen a legfinomabb ha házilag készítjük, ez lehet száraz zsömléből, kenyérből, kifliből esetleg megmaradt kalácsból is. A pékárukat kisebb darabokra vagdosom és hagyom őket száradni 2 - 3 napig, majd a szuper kis reszelőmmel pillanatok alatt elkészülök vele.
A morzsához keverhetünk különféle magokat : szezám, - tök, - napraforgómag, mandula - kukoricapehely, dió, a csípős ételek kedvelőinek pedig chilípelyhet is, sajtot és zöldfűszereket pl. :rozmaring, kakukkfű, de akár citromhéjat is.
Ma a diós panírt próbáltam ki és nagyon ízlett, a diót persze előtte megpirítottam- hogy még intenzív íze legyen és aki  szereti a diót, annak föltétlen ki kell próbálnia. Köretként pedig zöldborsós - burgonyapüré került az asztalra.




HOZZÁVALÓK
- egy nagyobb csirkemellfilé, tej, liszt, tojás, diós morzsa (  fele - fele arányban ), só

- A húst megmossuk, szeleteljük, majd tejben áztatjuk 1-2 óráig.
- Miután leszárítottuk a szeleteket alaposan megsózzuk és megkezdjük a panírozást.
- A tojásokat alaposan verjük fel.
- Majd a húsokat lisztbe, tojásba és végül a diós- morzsába forgatjuk.
- Felforrósított bő olajban azonnal süssük ki.

TIPP :
- a felvert tojást sose sózzuk - így még ropogósabb lesz az elkészült rántott hús
- a lisztet mindig szitáljuk át és keverhetünk bele : borsot, pirospaprikát is

ZÖLDBORSÓS - BURGONYAPÜRÉ


- A burgonyát pucoljuk meg, vágjuk kockára és sós vízben főzzük puhára, majd szűrjük le.
- A konzerv borsót csepegtessük le és 1 - 2 ek tejszínnel pürésítsük.
- A burgonyához adjunk vajat, majd nyomóval jól törjük össze és a keverjük hozzá a borsót is.
- Kevés forró tejjel hígítsuk a megfelelő állagra és utólag ízesítsük szerecsendióval és még sóval.


JÓ ÉTVÁGYAT !


3 megjegyzés:

  1. Diós panírról még nem hallottam, de tetszik nagyon! Ráadásul diónk szerencsére mindig van itthon. Képzeld, nekem a nagypapám gyártja mindig a zsemlemorzsát, szerintem még soha nem vettem boltban! :)

    VálaszTörlés
  2. Egy próbát azért megér:)- én fele - fele arányban kevertem a diós morzsát, de máskor merészebb leszek, mert tényleg nagyon finom.

    VálaszTörlés
  3. Szia Juditka! Egy rugóra járt az agyunk, csak én korábban csináltam szinte ugyanezt, ugyanilyen párosításban, hús helyett májjal a Sünis kanál blogon. :)

    VálaszTörlés